sunnuntaina, marraskuuta 25, 2007

Pöllö sydän pöllö



Otin joulun esille. Se koostuu bööminkristallisista koristeista, lakanapitsistä ja iänkaikkisen vahasta valosarjasta, joka yllättää minut joka vuosi uudelleen toimimalla moitteettomasti. Lähempänä pyhää yötä dekoraatioon lisätään ainakin valkoinen hyäsintti (minusta ne tuoksuvat hyvälle). Olen melkein varma, että piparit toimittaa tänäkin vuonna Laurell. Kinkuksi riittää rulla, ja saa se olla vaikka kalkkunaakin ja sen kanssa nautitaan tummaa olutta tai punaista viiniä.

Jos joulun tarkoitus ei ole mysteerin ääreen hiljentyminen ja itsensä ympäröiminen rakkailla niin mikä se on? Onko se järjestää vaivalloiset syömingit, jotka sitovat yhden perheenjäsenet tunneiksi keittöön? Onko se kulutus? Minä olen askarrellut pikkuiset muistot ja tervehdykset aivan lähipiirille. Luulen, että sisarentytär (1 vuotta!) saattaa kuitenkin saada lelun. Ja Ukkonen saa lahjoja, koska hän on ansainnut ne kaikki ja enemmänkin.

Olen joulun kotona, koska minulla ei ole montaa lomapäivää, mutta tänne saa toki tulla! Tervetuloa.

Ei kommentteja: