tiistaina, tammikuuta 23, 2007

Tiedote elämästä

Teemme sinnikkään lenkin, varusteet ovat kuin Etelänapamantereen valloittajalla ja lumi läpsii naamaa.

Ja Kirjoitan Kirjaa. Alku on jotenkin karhea, mutta se hioutuu. Olen tehnyt jonkinlaisen esipuheen ja aloittanut ensimmäisen kappaleen. Sivuja on kolme, terveisiä kustannuspäällikölle, huomatkaa, että riviväli on hyvin tiivis, niin tiivis, ettei sinne mahdu edes tulkitsemaan.

Olen tullut siihen tulokseen, että "Huomenna hän tulee" kertoo todellisesta elämästä, jossa ei koskaan tapahdu niitä asioita, joita odottaa, mutta roppakaupalla sellaista, jota ei kuvitellutkaan, ja tragedia on se, ettei kuitenkaan voi olla odottamatta Godot'a.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Huomenna hän tulee kuuluu niihin luettavien pinossa oleviin. Uskon pitäväni siitä, koska sitä kehui eräs Erinomainen Äidinkielenopettaja. Hän on niitä ihmisiä, jotka osaavat kertoa kirjoista. Ja itseasiassa pidimme monista samoista teoksista. Hän on viisaimpia ihmisiä, joita olen koskaan tuntenut.

Minä olen lähiaikoina kirjoittanut alkuja. Voisin alkaa myymään alkuja kirjailijoille, jotka eivät tiedä mistä aloittaisivat. Olisi mielenkiintoista tietää mitä aluistani kasvaisi.
-Brandon-

Tuomas Kilpi kirjoitti...

Kustannuspäällikkö kuittaa. Karheus ei ole pahaksi, mutta toki särmät saa hioa viiltävän teräviksi. Ja jos rivien väliin ei mahdu tulkitsemaan, pitää tunkeutua kirjaimiin.

Jenni kirjoitti...

Brandon: "Huomenna hän tulee" on ainakin yksi erikoisimmista teoksista, joihin olen tutustunut. En muista, oliko se varsinaisesti koskettava, mutta määrätyt jutut ovat jääneet kummittelemaan.

Tuomas, luottoa näköjään edelleen on :) Kiitos kuittauksesta.

Anonyymi kirjoitti...

Oletko nähnyt Huomenna hän tulee-teatteriesitystä? Minä en ole, paitsi telkkarissa ja se oli mieletön. Ehkä vielä enemmän pidän Krapp´s last tape-näytelmästä, jonka näin Dublinissa n.10 vuotta sitten.Telkusta olen nähnyt vanhemman version, Krappina tietty Patrick Magee, Beckettin luottonäyttelijä siihen rooliin. Ihan sairaan mieletön.
-minh-

Jenni kirjoitti...

en ole nähnyt Beckettin näytelmiä livenä, muutenkin, mitä tulee teatteriharrastukseen, sivistyksessäni on valtava aukko.