keskiviikkona, heinäkuuta 26, 2006

Voi sus siunaa

Onko kenestäkään toisesta omituista, että kun soittaa Soneran Internet -liittymiä hoitavaan puhelinnumeroon irtisanoakseen Soneran Internet -liittymän asiakas ohjataan soittamaan ihan eri firmaan? Ja onko jostakin häiritsevää, että Sonera kertoo laajakaistaliittymän irtisanomisen kestävän palttiaralla kaksi viikkoa, kun Ihan Eri Firmassa kerrotaan, että liittymän saa suljettua vaikka hetikohta?

Aargh. Kyllästyin Soneran "asiakaspalveluun" jo vuonna vuosikausia sitten, tuolloin vaihdoin puhelinliittymää - huomatakseni, että muutaman kuukauden kuluttua laskut alkavat taas tulla Soneralta, joka oli mennyt ostamaan operaattorini. Männäviikolla ukkini teki Soneralle vikailmoitusta ja jonotti beatlesin tahdissa 50 minuuttia. Tämän jälkeen asiakaspalvelija siirsi hänet toiseen jonoon, jossa hän jonotti vielä toiset 10 minuuttia. Vähemmästäkin on hihat hiiltyneet rauhallisemallakin ihmisellä. Ai niin, det kostar att köa. Kai sen tiesit.

Asiakaspalvelun olemattomuus, heikko saavutettavuus ja naurettavat "jos haluat ampua itseäsi käsiaseella polveen, valitse numero 7" -nauhoitukset sekä pan-huilu -taustamusiikki ovat minusta aivan hyviä syitä vaihtaa palveluntarjoajaa. Soneran lisäksi kenkää sai myös muun muassa Vattenfall. Kainuun energian ekosähkössä vastasi kahden piippauksen jälkeen ihan elävä ihminen ja asiat sujui kuin tanssi susien kanssa.

* * *

Jälkikirjoitus [murinaa, ärinää, hampaiden kirskutusta] 27.7. 2006. Ekosähkösopimus tuli Kajaanista. Kaikki vaikuttaa hyvältä, mutta sopimukseen on käsin kirjoitettu, että vaikka sekä Kainuun Energia, että Rouva Asiakas toivovat, että sopimus alkaa 1.8. 2006, saattaa ystävämme kasvoton jättiyhtiö Vatten - rahat pois tyhmiltä ja köyhät kyykkyyn - fall vaatia, että sopimus alkaa vasta kahden viikon kuluttua. Miksi? Ja mitä se käytännössä tarkoittaa?

Jos näette naisen pesemässä nyrkkipyykkiä ja valmistamassa ruokaa nuotiolla kerrostalon pihassa, se saatan olla minä. Kasvottoman jättiyhtiön uhri.

Elämme pimeitä aikoja, ystävä hyvä.

2 kommenttia:

Anu kirjoitti...

Soneralla ei enää ole edes palvelutiskiä, jonne voisi mennä raivoamaan. Siellä on varmaan ollut niin paljon ruuhkaa, että ovat katsoneet parhaaksi laitta lapun luukulle...

Anonyymi kirjoitti...

soneralla on jotain kamalaa jonomusiikkia. parhaat pisteet tässä jonotusmusiikkiosastolla saa kansallisooppera, jossa soi milloin joutsenlampi ja milloin taikahuilu. eikä siis todellakaan mitään syntikkaversiota.

pitäisi alkaa boikotida paskaa jonotusmusaa soittavia firmoja.
-strangelove-